Företagsinformation :
Bastafyra.se med organisationsnummer 890527-9066
Adress: Bildradiogatan 20, 421 34 Göteborg

Tillämplighet
För privata konsumenter gäller konsumentköplagen och distansavtalslagen, som även omfattar skydd för Bästa Fyra.
Dessa köpvillkor är tillämpliga när svensk tillämplig lag inte föreskriver villkor som strider mot dessa.

För företagskunder gäller inköpslagen.
Mer information om detta finns på Konsumentverkets webbplats, www.kov.se

Beställning
När du har registrerat en beställning hos Bästa Fyra och Bästa Fyra har accepterat beställningen görs ett avtal mellan dig och Bästa Fyra. Orderbekräftelse skickas till den e-postadress du registrerade när du beställde. Beställningar placerade i en annan persons namn utan deras samtycke eller på något annat sätt som gör att Bästa Fyra lider ekonomisk skada rapporteras till polisen.
Bästa Fyra förbehåller sig rätten att ändra all information, inklusive men inte begränsat till priser, tekniska specifikationer och produktutbud, utan föregående meddelande. Vid en slutförsäljning till det angivna priset, på grund av att en försäljningsartikel har löpt ut, eller på grund av ett felaktigt pris, har Bästa Fyra rätt att annullera köpet och återbetala alla betalade belopp på bästa sätt. Bästa Fyra måste också meddela kunden om det finns en ersättnings- eller motsvarande försäljningsartikel. Värdekoder kan inte kombineras med varandra.

Betalning
Moms ingår i alla priser. Alla våra betalningar hanteras av Nordea Connect. Inga avgifter tillkommer för någon betalningsmetod. Som kund kan du betala med kort, direktbetalning och mot faktura, och som privatkund kan betalning också göras i delbetalningar. Betalningsperiod för faktura är 14 dagar och från det datum då varorna skickas från Bästa Fyra. Om betalning inte görs tillkommer en påminnelseavgift på 60,00 SEK och dröjsmålsränta på 25,5%. Om du inte har handlat med Nordea Connect tidigare kommer en mikroinformation att göras vid köpet så att vi kan kontrollera din kreditvärdighet.

Leverans
Beställningar behandlas och levereras så snabbt som möjligt av Bästa Fyra. I de fall kunden anser att leveransen är försenad på ett sådant sätt att han inte längre önskar leverera en order, är det kundens ansvar att beställningen annulleras i enlighet med Bästa Fyras köpvillkor. Vi erbjuder företagskunder beställningar med företagsanpassade leveransmetoder.

Bästa Fyra erbjuder gratis frakt på beställningar över 499 kr.
För beställningar under 499 SEK tillkommer en fraktavgift på 69 SEK .

På Bastafyra.se är det bara möjligt att beställa och få leverans inom Sverige.

Outlöst leverans
För leveranser som inte löses ut, varefter paketet returneras till Bästa Fyra, debiteras en avgift på 199 kr för Bästa Fyras kostnader i samband med returhantering och frakt.
Vid upprepade försök att leverera paket till kunden debiteras avgiften en gång per oförlönad sändning.

Ångerrätt
Som privatkund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du fick den sista artikeln eller delen av din beställning. Om ångerfristen löper ut på en helgdag förlängs tidsfristen till nästa arbetsdag.
OBS! Om du vill avbryta ditt köp ber vi dig att registrera en retur via vårt returformulär. Du kan inte använda din egen fraktsedel för returen.
Om du ångrar ditt köp, återbetalar vi alla betalningar vi fått från dig.
Återbetalningen görs utan onödigt dröjsmål, normalt inom 10 arbetsdagar från mottagandet av returvaran.
Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du använde för den första affärshändelsen, såvida du inte uttryckligen begär en annan lösning.
Du måste returnera produkten till oss utan onödigt dröjsmål, senast 14 dagar efter dagen du meddelade oss om ditt beslut att ångra köpet. Ångerfristen anses endast ha uppfyllts om du returnerar varorna inom denna fjortondagarsperiod.

Retur & öppet köp
Som privat kund har du rätt till ett öppet köp och en fullständig returrätt inom 15 dagar. Vid retur är du som kund ansvarig för returfrakten och produkten måste vara oanvänd och i oförändrat skick, ha alla manualer (om någon) och originalkartong / pall kvar. Öppet köp gäller inte leverans av förseglade varor, som med en trasig försegling inte kan returneras på lämpligt sätt av hälso- eller hygienskäl, till exempel och förseglingen har brutits av konsumenten. Vi förbehåller oss rätten att göra en minskning av värdet som motsvarar produktens eventuellt ändrade skick efter mottagandet hos oss. Om produkten på grund av felaktig användning har tappat sin avsedda funktion kommer ingen återbetalning att göras. För en fullständig återbetalning måste produkten kunna säljas som ny och produkten och dess originalförpackning måste returneras i väsentligen oförändrat skick. Om kunden vill utöva sin returrätt görs detta via vårt returformulär på Bastafyra.se. Returfrakt betalas av kunden. Kunden ansvarar för produkten vid returtransport. Om artikeln försvinner under returtransporten eller skadas under den är kunden ansvarig för detta och Bästa Fyra har rätt att vägra återbetalning. Vid återbetalning betalas pengarna inom 14 dagar från den dag då Bästa Fyra mottog meddelandet. Kunden kan dock behöva vänta tills produkten har återvänt eller tills kunden har bevisat att produkten har returnerats. Om du har några frågor kan kunden kontakta Bästa Fyras kundtjänst via kontaktformuläret.

Reklamationer
Det är lämpligt att kunden kontrollerar leveransen vid ankomst för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Bästa Fyra reklamationsavdelning via vårt reklamationsformulär, och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. Därefter träffas överenskommelse för hur eventuell retur och ersättning ska hanteras. Vid godkänd reklamation bekostar Bästa Fyra frakten. Kunden har 3 års reklamationsrätt. Reklamation av skador som uppstått i transporten (transportskador) måste anmälas till vår kundservice inom senast 3 bankdagar.

Avbeställning
Avbeställning av produkt eller tjänst som anskaffats eller färdigställts speciellt för kunden, är ej möjlig. Kunden har rätt att avbeställa fram tills dess att kunden mottagit varan alternativt ankommit till ombud. Dock kan Bästa Fyra ta ut en skälig avgift för detta. Ifall avbeställning sker efter varan lämnat vårt lager krävs en avgift på 199 SEK.
Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse från Bästa Fyra.

Äganderättsförbehåll
Alla varor förblir Bästa Fyra egendom tills dess full betalning erlagts.

Ansvar för fel
Bästa Fyra ansvar för fel i leverans är begränsad till gällande försäljningsvillkor. Bästa Fyra bär inget direkt eller indirekt ansvar för t ex, men ej begränsat till, inkompatibilitet, driftsavbrott, dataförlust, merarbete eller annan ekonomisk skada.

Tvist
Konsument: Tvist i anledning av detta avtal prövas av Stockholms tingsrätt som första instans. Svensk lag ska tillämpas.

Företagskund: Tvist i anledning av detta avtal ska slutligt avgöras genom skiljedom administrerat vid Stockholms Handelskammares Skiljedomsinstitut (”SCC”). Överstiger inte tvisteföremålets värde hundra gånger det vid tiden för påkallande av skiljeförfarande gällande basbeloppet enligt lagen (1962:381) om allmän försäkring (”Beloppsgränsen”), ska SCC:s Regler för Förenklat Skiljeförfarande tillämpas. Överstiger tvisteföremålets värde Beloppsgränsen, ska Skiljedomsregler för Stockholms Handelskammares Skiljedomsinstitut tillämpas. Uppgår tvisteföremålets värde till ett belopp mellan Beloppsgränsen och 10 000 000 kr ska skiljenämnden bestå av en skiljeman. Överstiger tvisteföremålets värde 10 000 000 kr ska skiljenämnden bestå av tre skiljemän. Tvisteföremålets värde omfattar kärandens yrkande i påkallelseskriften samt eventuella genkäromål i svarandens yttrande över påkallelseskriften. Svensk lag ska tillämpas. Skiljeförfarandets säte ska vara Stockholm.

Bästa Fyra följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.